שבירת מיתוסים: 6 תפיסות מוטעות לגבי הזרקת פלסטיק
top of page
header-Diagonal.jpg
חיפוש

שבירת מיתוסים: 6 תפיסות מוטעות לגבי הזרקת פלסטיק

הזרקת פלסטיק היא תהליך ייצור רב-תכליתי ובעל שימוש נרחב ששינה תעשיות רבות על-ידי מתן אפשרות לייצור יעיל וחסכוני של רכיבי פלסטיק מורכבים.

עם זאת, כמו בכל תעשייה, להזרקה יש חלק נכבד של מיתוסים ותפיסות שגויות.

כמומחה בהזרקת פלסטיק, חיוני להתייחס ולהפריך את התפיסות השגויות הללו כדי לספק בהירות ולקדם הבנה טובה יותר של הטכנולוגיה המדהימה הזו.

במאמר זה, נפריך כמה מיתוסים נפוצים סביב הזרקת פלסטיק.


מיתוס 1: לא ניתן להחליף חלקי מתכת בחלקי פלסטיק.

plastic parts in automotive industry

החלפה של חלקי מתכת בחלקי פלסטיק היא תהליך מרתק המאפשר לשדרג ולשפר את הביצועים של מוצרים בצורה משמעותית.

מגוון חומרי הפלסטיק והתכונות שלהם הוא גדול, וחשוב לבחור את החומר המתאים לאפליקציה.

חומרי פלסטיק קלים יותר ממתכת ואינם מחלידים, ובהנחה שבוחרים בחומרים מתאימים, הם בעלי עמידות לחומרים כימיים וטמפרטורות קיצוניות, והם גם יכולים להיות מעוצבים בצורה מדויקת ומרהיבה.

ניתן לתכנן את חלקי הפלסטיק באופן שהחוזק המכני שלהם יתאים לדרישות.

החלפת חלקי מתכת לחלקי פלסטיק מהווה אפשרות נהדרת לשדרג איכות של מוצרים תעשייתיים רבים.

לדוגמה (בתמונה) תא מנוע של מכונית בו חלקי פלסטיק רבים שיוצרו בעבר ממתכת.



מיתוס 2: הזרקה מתאימה רק לייצור בקנה מידה גדול.

עובדה: בעוד שהזרקה אכן ידועה ביכולת שלה לייצר כמויות גדולות של חלקים, היא כדאית באותה מידה לייצור בקנה מידה קטן של כמה מאות יחידות, ובמקרים מסויימים גם לייצור אבות טיפוס - כשיש צורך לייצר ציר אינטגרלי, מוצר דק דופן, או מוצרים רפואיים שדורשים ייצור מהחומר הסופי עבור ביצוע ולידציות.

תבניות לייצור כמויות קטנות הרבה יותר זולות מתבניות לייצור כמויות גדולות,

ובכמות של כמה מאות יחידות תבניות אלה הן אלטרנטיבה זולה יותר להדפסת תלת מימד או לייצור בעיבוד שבבי.


מיתוס 3: הזרקה היא תהליך איטי.

Slow turtle

עובדה: הזרקה היא תהליך ייצור יעיל ומהיר ביותר. לאחר ייצור התבנית, זמן המחזור של כל חלק יכול להיות קצר עד כדי כמה שניות בודדות (עבור מוצרים דקי דופן).

השימוש באוטומציה מתקדמת, מערכות רובוטיות וזרימות עבודה אופטימליות של ייצור משפרים עוד יותר את המהירות והיעילות של תהליך ההזרקה.

בנוסף, חללים מרובים בתוך תבנית (MULTI CAVITY) יכולים לייצר מספר חלקים בו זמנית בכל מחזור הזרקה של מכונת ההזרקה, מה שמגדיל משמעותית את קצב הייצור.


מיתוס 4: הזרקה אינה ידידותית לסביבה.

green environment

עובדה: הזרקה יכולה להיות שיטת ייצור ידידותית לסביבה. חלק גדול מהחומרים הפלסטיים המשמשים בהזרקה ניתנים למחזור, ותורמים להפחתת הפסולת.

יתר על כן, התקדמות בחומרים ברי קיימא, כגון פלסטיק מתכלה וממוחזר - לעיתים אף הפיכת פסולת כללית לפלסטיק, מאפשרת ליצרנים לייצר מוצרים מודעים לסביבה.

בנוסף, מתקני הזרקה מודרניים מיישמים טכנולוגיות חסכוניות באנרגיה ומייעלים את צריכת המשאבים כדי למזער את טביעת הרגל הסביבתית שלהם.



מיתוס 5: יציקה בהזרקה היא יקרה מאוד עבור עסקים קטנים.

dollar bills

עובדה: בעוד שהזרקה עשויה להיות כרוכה בעלויות השקעה מראש עבור פיתוח תבניות, היא מציעה יתרונות משמעותיים בעלות לאורך זמן. היכולת לייצר נפחים גבוהים של חלקים במינימום בזבוז עבודה וחומר מביאה לעלות נמוכה יותר ליחידה בהשוואה לשיטות ייצור אחרות. יתרה מכך, עם הזמינות של טכנולוגיות עיבוד מהיר, עסקים קטנים יכולים כעת לגשת לפתרונות הזרקה חסכוניים ללא השקעות משמעותיות מראש.


מיתוס 6: יצור בסין משתלם יותר מייצור בישראל

China great wall

למרות ההנחה הנפוצה, יצור בסין אינו תמיד זול יותר מייצור בארץ.

בפועל זה נכון רק במקרים מסוימים, כאשר מדובר במוצרים שכוללים עבודות משנה ידניות, כמו עבודות צביעה, החדרת קשיחים, ותהליכי עבודה חצי-אוטומטיים. במקרים אלו, העלויות לייצור בסין נמוכות בהשוואה לעלויות בארץ.

עם זאת, כשמדובר על ייצור מוצרים שאינם כוללים עבודות ידניות משלימות, ההבדלים בעלויות הייצור קטנים. ואם לוקחים בחשבון עלויות ניהול, בקרה, לוגיסטיקה ומכס, בהרבה מקרים העלות הכוללת בסין יקרה יותר מעלות היצור בישראל.

לכן כל מקרה דורש בדיקת כדאיות כלכלית מותאמת למוצר אותו מעוניינים לייצר, כדי לקבוע היכן לייצר אותו.



לסיכום:

על ידי שבירת המיתוסים הנפוצים הללו סביב הזרקת פלסטיק, נוכל לקבל הבנה מדויקת יותר של תהליך הייצור בטכנולוגיה הזו. הזרקה אינה מוגבלת לייצור בקנה מידה גדול, היא יכולה לייצר עיצובים מורכבים, זהו תהליך מהיר ויעיל, והוא יכול להיות ידידותי לסביבה. חיוני לעסקים להכיר בפוטנציאל הטמון בהזרקה ולמנף את היכולות שלה כדי להניע חדשנות, לייעל את הייצור ולהביא לשוק מוצרים חדשניים באיכות גבוהה.



אני מזמין אותך ליצור קשר במייל כדי לקבוע שיחת יעוץ איתי: info@plastomold.com.

מחוייב להצלחת הפרוייקט הבא שלך! בועז זר.

719 צפיות0 תגובות
bottom of page